RECOMANDĂRI PRIVIND PREVENIREA CONTAMINĂRII CU VIRUSUL COVID-19 ÎN TIMPUL PRACTICII TERAPIEI YUMEIHO
Aceste recomandări ajută la încetinirea răspândirii COVID-19.
CUM S-A RĂSPÂNDIT COVID-19
Conform Experților din domeniul sănătății coronavirușii (Incluzând Covid -19) se transmit prin picături de lichid atunci când o persoană tușește, strănută sau vorbește în apropierea uneia sau mai multor persoane.
• Se consideră că virusul COVID-19 se răspândește atunci când picăturile contaminate ajung la ochi, nas sau gură.
• Nu se cunoaște dacă virusul se transmite și prin aerul respirat (prin intermediul aerosolilor care ar putea conține virusul, acesta putându-se menține activ pentru o perioadă mai lungă de timp)
• Coronavirusul nu se transmite prin piele.
• Virusul poate fi răspândit prin atingere dacă o persoană și-a folosit mâinile pentru a-și acoperi gura sau nasul atunci când tușește iar apoi atinge suprafețe care intră în contact cu mâna altei persoane care ulterior își atinge gura, nasul su ochii.
• Sunt cazuri în care COVID-19 poate fi răspândit și de purtători de virus care nu prezintă simptome.
RECOMANDĂRI GENERALE
• Spălați-vă deseori pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde, mai ales după ce ați fost într-un loc public, după ce vă suflați nasul, tușiți sau strănutați.
• Dacă săpunul și apa nu sunt disponibile cu ușurință, se poate folosi un produs igienizator care conține cel puțin 60% alcool. Acoperiți toate suprafețele mâinilor și frecați-le împreună până când se simt uscate.
• Evitați să vă atingeți ochii, nasul și gura cu mâinile nespălate.
• Curățați și dezinfectați frecvent suprafețele obiectelor pe care le atingeți.
• Păstrați distanță de 1,5 – 2 metri între dumneavoastră și ceilalți oameni cu care interacționați (DISTANȚARE DE PREVENȚIE SANITARĂ).
EVITAȚI APROPIEREA ȘI ATINGEREA ALTOR PERSOANE
• Evitați contactul fizic cu persoanele bolnave (cu simptome de infecție virală – Covid-19).
• În afară de situația în care efectuați terapie unor pacienți, mențineți distanță fizică față alte persoane. Unele persoane fără simptome pot fi capabile să răspândească virusul.
• Fiți prudenți mai ales în relația cu persoane care prezintă risc mare de îmbolnăvire și chiar deces: – cei de peste 65 de ani; – bolnavi cronici aflați în îngrijire la domiciliu; – cei cu afecțiuni medicale deja instalate (comorbidități): cei cu boală pulmonară cronică sau astm moderat până la sever; cei cu afecțiuni cardiace; cei care sunt imunocompromiși; cei care suferă de obezitate morbidă; cei cu diabet zaharat; cei cu boli renale cronice aflate în dializă și cei cu hepatopatii severe.
ACOPERIȚI-VĂ GURA ȘI NASUL CÂND VĂ AFLAȚI ÎN APROPIEREA ALTOR PERSOANE (ESTE RECOMANDATĂ O MASCA CHIRURGICALĂ)
• Măștile acționează ca o barieră care vă ajută să opriți răspândirea particulelor lichide către alte persoane atunci când tusiți sau strănutați, iar distanțarea fizică nu este posibilă.
• Chiar și cu o mască, atunci când este posibil, continuați să mențineți distanța fizică între voi și ceilalți – masca nu este înlocuitor perfect al distanțării preventive.
ACȚIONAȚI PREVENTIV ÎN SITUAȚIILE CÂND STRĂNUTAȚI SAU TUȘIȚI
• Acoperiți-vă întotdeauna gura și nasul cu un produs igienic (șervețel nazal) atunci când tușiți sau strănutați, sau folosiți interiorul antebrațului.
• Aruncați șervețelele folosite în coșul de gunoi.
• Spălați imediat mâinile cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde. Dacă săpunul și apa nu sunt la îndemână, curățați-vă mâinile cu ajutorul unui produs de dezinfectare a mâinilor care conține cel puțin 60% alcool.
RECOMANDĂRI PENTRU TERAPEUT
RECOMANDĂRI GENERALE
• Evitați călătoriile neesențiale sau în zonele cu risc mare de contaminare.
• Limitați contactul cu cei cu risc ridicat.
• Practicați distanțarea fizică în zonele aglomerate pentru a evita riscul contaminării.
AUTOMONITORIZAREA ZILNICĂ
Este recomandat să ne automonitorizăm verificându-ne temperatura și simptomele. Simptomele pot include: dureri în gât, dureri de cap, pierderea poftei de mâncare, frisoane, secreții nazale, greață și vărsături, diaree, pierderea simțului mirosului sau al gustului. Temperatura normală a corpului la nivelul gurii este de 37 de grade Celsius și poate varia până la 0,6 grade Celsius pe zi, în funcție de cât de activ sunteți. Terapeuților nu li se recomandă să facă activități care presupun interacțiunea cu alte persoane decât membrii familiei înainte de muncă și în timpul pauzelor de prânz pentru a reduce numărul de contacte.
NU MĂ SIMT BINE?
Nu practicați Yumeiho dacă nu vă simțiți bine – chiar dacă simptomele dvs. sunt ușoare și nu sunteți sigur dacă este COVID-19 sau nu. Vă rugăm să-i protejați pe ceilalți oameni și pe pacienții dvs. și să rămâneți acasă dacă există vreun dubiu în această privință. Alegeți să reduceți activitatea profesională pentru a vă asigura că aveți grijă de dvs. și de comunitatea voastră.
• Dacă vă simțiți rău rămâneți acasă, nu veniți la serviciu, nu mergeți în locuri publice, nu folosiți mijloacele de transport public, taxiuri sau alte mijloace de deplasare. Evitați să primiți vizitatori acasă.
ÎMBOLNĂVIREA ÎNTRE CONTACTELE APROPIATE
Dacă un contact apropiat, un membru al familiei cu care locuiți sau vă întâlniți frecvent, se îmbolnăvește sau este confirmat purtător Covid-19 se recomandă izolarea acasă cu familia.
Reveniți la muncă numai atunci când:
• Contactul dvs. apropiat a fost testat și rezultatele pentru testele COVID-19 sunt negative.
• După autoizolare timp de 14 zile.
EVALUAREA ȘI MONITORIZAREA PACIENTULUI – INSTRUCȚIUNILE DE PRELUARE A PACIENTULUI
Efectuarea unei monitorizări și evaluări atente a tuturor pacienților ce vin la ședințele de terapie implică un nivel suplimentar de muncă. Fiți conștienți că aplicarea metodologică a protocoalelor terapeutice va fi diferită pentru fiecare pacient.
FILTRE TERAPEUTICE
Este frecvent ca pacienții să nege simptomele la început. Este imperativ necesar să existe un protocol în așa fel încât pacienții să fie analizați de mai multe ori.
1. Când încearcă să se programeze. 2. Când ajung la cabinet conform programării. Înainte de a începe tratamentul.
Exemplu de protocol evaluativ.
ÎNTREBĂRI
Pentru siguranța personalului nostru și a pacienților noștri, vă rugăm pe dvs. (pacientul) să răspundeți la aceste întrebări cât mai sincer posibil.
1. Aveți oricare dintre următoarele simptome: febră, tuse nouă, tuse cronică înrăutățită, respirație accelerată sau dificultăți de respirație?
2. Ați avut un contact strâns cu cineva cu afecțiuni respiratorii acute sau ați călătorit în afara țării în ultimele 14 zile?
3. Aveți un caz confirmat de COVID-19 sau aveți un contact strâns cu un caz confirmat de COVID-19?
4. Aveți două sau mai multe dintre următoarele simptome: dureri de gât, secreții nazale/strănut, congestia nazală, voce răgușită, dificultăți de înghițire, scăderea sau pierderea simțul mirosului, frisoane, dureri de cap, oboseală / stare de rău inexplicabilă, diaree, dureri abdominale sau greață/vărsături?
5. Dacă aveți peste 65 de ani, întâmpinați oricare dintre următoarele: delir, căderi, anemie funcțională acută sau agravarea condițiilor cronice?
Dacă răspunsul la oricare dintre aceste întrebări este da, pacientul nu poate beneficia de un tratament din partea dumneavoastră. Instruiți pacientul să urmeze una din următoarele alternative: apel la serviciul de urgențe 112, sau contactați medicul pentru mai multe îndrumări și sfaturi. Pacientul poate fi reprograma mai târziu după ce este în siguranță pentru a fi tratat.
SOSIREA PACIENTULUI LA CABINET – INSTRUCȚIUNI
– La sosire, pacientul este rugat să aștepte afară sau să revină cu 5 minute înainte de începerea tratamentului.
– Cu excepția cazului în care este necesară asistență personală pentru pacienții cu dificultăți de mobilitate și deplasare, pacienții sunt rugați să intre singuri în clinică și să nu aducă însoțitori sau copii. Acest lucru este important pentru a menține distanțarea sanitară preventivă.
– La intrarea în clinică, pacienții sunt încurajați să folosească produse de dezinfectare a mâinilor și trebuie să își pună propria mască.
IGIENA ȘI DEZINFECȚIA SPAȚIULUI DE LUCRU
– Curățați și dezinfectați zilnic suprafețele utilizate și cele atinse uzual. Aici sunt incluse: saltele, mesele, butoanele, comutatoare/întrerupătoare/prize/cabluri electrice, blaturi, mânere, birouri, telefoane, tastaturi, toalete, robinete, chiuvete, etc.
– Folosiți recipiente de colectare a consumabilelor fără a le atinge, distribuitoare de dezinfectanți, săpun și de prosoape de hârtie.
Produse de curățat
– Pulverizatoare: pentru curățarea suprafețelor dure, pentru curățarea suprafețelor din vinilin (curățarea suprafațelor acoperite, mese de masaj, perne etc.)
– Dezinfectant pentru suprafațele de lucru. Dezinfectant pentru pardoseli. Dezinfectant de uz general. Dezinfectant pentru mâini (trebuie să conțină cel puțin 60% alcool).
– Produse consumabile de igienă: săpun pentru spălarea mâinilor în toalete; șervețele de hârtie; prosoape de unică folosință (prosop de hârtie pentru ștergerea feței și a ochilor); etc.
Altele
* Sunt interzise prosoapele sau păturile deja utilizate, folosiți altele noi sau cereți pacienților să folosească obiecte personale de îmbrăcăminte pentru a se acoperi.
** folii de protecție pentru acoperirea obictelor cu care intrăm frecvent în contact (carduri, portofele, telefoane mobile etc) pentru a le proteja de atingere directă și pentru a fi ușor de curățat.
RECOMANDĂRI PRIVIND LIMITAREA RISCURILOR DE INFECTARE
Din perspectiva managementului riscului, practica Yumeiho are loc într-un spațiu închis în care terapeutul și pacientul nu sunt capabili să se distanțeze fizic pentru perioade care pot varia de la 15 minute la 120 de minute. Transmiterea încrucișată ulterioară este un risc dat de faptul că terapeuții noștri vor interacționa cu un număr de pacienți într-o zi. Este esențial ca practicantul Yumeiho să fie menținut sănătos, în siguranță și capabil să își îndeplinească munca în furnizarea de îngrijiri și servicii specifice. Iată următoarele cerințe.
ZONA DE TRATAMENT
- Toate elementele ce nu sunt necesare (decorațiuni, obiecte ambientale) sunt eliminate din zona de tratament.
- Obiecte care nu pot fi spălate/șterse și igienizate sunt eliminate din zona de tratament.
- Obiectele utilizate (și reutilizabile după igienizare) precum și consumabilele utilizate vor fi înlăturate și înlocuite cu altele noi.
- Fiecare suprafață pe care terapeutul sau pacientul o atinge trebuie curățată și igienizată după fiecare tratament.
- Asigurați ventilația optimă a zonei de tratament. Aerisiți complet spațiul de lucru după fiecare terapie.
- Distanțarea fizică nu poate fi menținută în timpul unui tratament Yumeiho. Se recomandă purtarea permanentă a măștii de protecție pe toată perioada prezenței altor persoane în apropiere.
- În zona de tratament vor fi disponibile cele necesare igienizării mâinilor și mască de schimb.
PROGRAMAREA ȘEDINȚELOR DE TRATAMENT
Stabilirea unei pauze corespunzătoare între ședințele de terapie deoarece după fiecare ședință este necesară curățarea și dezinfectarea corespunzătoare a tuturor suprafețelor din zona de tratament.
RECEPŢIE
– Pentru menținerea distanțării fizice pacienții vor fi programați astfel încât să nu se întâlnească.
– Obiectele inutile vor fi eliminate total sau parțial din cabinet (de exemplu, reviste, cărți sau jucării pentru copii) și toate articolele care nu pot fi spălate sunt eliminate (de exemplu, scaune tapițate din cameră de așteptare).
– Se va solicita în scris pacienților să nu intre în clinică dacă au oricare dintre semnele, simptomele sau riscurile (contact cu persoane infectate) asociate cu COVID-19.
– În zona de recepție vor fi disponibile cele necesare igienizării mâinilor.
– După atingerea banilor dezinfectați imediat mâinile, înainte de a atinge alte suprafețe sau propriul corp.
– Terapeuții adresează pacientilor întrebări de evaluare/identificare COVID-19 la intrarea în cabinet, atunci când aceștia vin pentru programări sau înscrieri, chiar dacă pacienții au făcut deja rezervări online sau telefonic și au declarat că nu au simptome (*) și nici nu au intrat în contact cu bolnavi Covid-19 și nici nu au fost în zone cu risc major de contaminare. * A se vedea protocolul evaluativ.
PROGRAM DE IGIENIZARE A CABINETULUI
Suprafețele care sunt atinse frecvent sunt cu risc mare de contaminare în consecință toate zonele de contact din zona comună a cabinetului vor fi curățate și igienizate frecvent. Acestea includ balustrade, întrerupătoare de lumină, mânere de dulapuri, mânere de robinet, mânere de uși, mese, blaturi, butoane aparate electrice și electronice. Prosoapele de hârtie și șervețele de curățare trebuie să fie eliminate corespunzător după fiecare utilizare. Îndepărtați gunoiul în fiecare. Reîncărcați recipientele cu săpun lichid și substanțe dezinfectante ori de câte ori este necesar.